Zaključili smo projekt izdelave frekvenčnega pretvornika Control Techniques Unidrive SPM in dobave motorja za podjetje Lafarge Cement d.d. Trbovlje. Družba Lafarge Cement d.d. se je v sklopu letnega vzdrževanja odločila za zamenjavo starega motorja (800kW), ki je bil priključen direktno na omrežje. Omenjeni motor je poganjal glavni ventilator za vlek na peči.
Celoten projekt je prevzelo podjetje Hidroinženiring d.d. iz Ljubljane, ki je poskrbelo za obnovo mehanskega sklopa, zamenjavo transformatorja in krmiljenje (SCADA) celotne peči. Podjetje PS, d.o.o., Logatec je kot podizvajalec dobavilo 1MW (1,1MW) motor podjetja Leroy Somer in sestavilo ter instaliralo modularni frekvenčni pretvornik Unidrive SPM. Poskrbeli smo tudi za zagon celotnega sistema (frekvenčni pretvornik in motor) skupaj z inženirji iz podjetja Hidroinženiring d.d., ki so poskrbeli za SCADA nadzorni sistem.
Naša prednost pred konkurenco je bila predvsem v možnosti modularne izdelave frekvenčnega regulatorja, ki je nudila dodatno varnost pri delovanju, saj je Lafarge Trbovlje d.d. zahteval 100% zanesljivost delovanja.
Frekvenčni pretvornik Unidrive SPM 1MW, 690V
Frekvenčni pretvorniki Unidrive SPM podjetja Control Techniques so modularni frekvenčni pretvorniki, kar pomeni, da s kombinacijo posameznih modulov dosegamo različne izhodne moči celotnega regulatorja. Močnostna stopnja je bila v tem primeru popolnoma ločena od krmilne stopnje, kar je zmanjšalo tveganje za napako na krmilnem delu regulatorja. Prednost modularnega sistema je predvsem v primeru, ko pride do napake na modulu (močnostna stopnja) ali krmilnem delu regulatorja. Modularna zgradba regulatorja omogoča hitro zamenjavo enega modula v primeru okvare, prav tako pa lahko sistem še vedno obratuje tudi brez enega modula, v kolikor je pravilno dimenzioniran.
Omare z Unidrive SPM frekvenčnimi regulatorji se nahajajo v klimatiziranem stikališču, kjer so zaščitene pred vlago in prahom. Operater krmili frekvenčni regulator preko nadzornega sistema SCADA, ki je z frekvenčnim regulatorjem povezan preko Profibus DP komunikacije. Omogočeno je tudi ročno krmiljenje na samem frekvenčnem regulatorju ter iz komandne omarice ob samem motorju (v času testiranja, remontov,…). Krmiljenje iz omarice ob motorju in na samem regulatorju je mogoče le v primeru, da ima vzdrževalec ključ, s katerim lahko izbere, iz katere lokacije bo krmilil frekvenčni regulator.
Elektro motor 1MW (1,1MW), 690V
Motor je izdelan po naročilu in ima dve izstopni gredi. Na eni gredi (glavni) je vpet ventilator na drugi strani pa je z elektromehansko sklopko priključeno dodatno gonilo z motorjem. Ta se uporabi v primeru zaustavitve glavnega motorja in se uporablja za počasno vrtenje ventilatorja. Ventilator je potrebno počasi vrteti zaradi vročih dimnih plinov, ki bi v nasprotnem primeru poškodovali ventilator. Glavni motor je prisilno hlajen s pomočjo dodatnega ventilatorja, ki skrbi za hlajenje motorja in odvajanje toplega zraka iz njega.